Door op 16 juni 2014

Terugblik van de Voorzitter

Het eerste half jaar van 2014 zit er op, wat is de tijd gevolgen! Wat hebben we als Vip deze periode gedaan?

Begin dit jaar heb ik van het bestuur het vertrouwen gekregen Anja Timmer op te volgen als voorzitter. Het combineren van de rol van voorzitter van het VIP met haar wethouderschap was soms lastig en daarom heeft Anja besloten terug te treden als voorzitter. Gelukkig is ze nog wel steeds bestuurslid en daar zijn we blij mee. Anja heeft een zeer breed PvdA netwerk en veel politieke ervaring, het is plezierig én nuttig om daar gebruik van te kunnen blijven maken.

Tijdens het congres in februari heeft het Vip een debat georganiseerd over niet-uitkeringsgerechtigden (nuggers). Onze vice-voorzitter Janet heeft daar een interessant stuk over geplaatst op de site van de ViP.

8 maart, internationale vrouwendag is groots gevierd in Haarlem, ViP bestuursleden Attiya en Ellis hebben een belangrijke rol gespeeld in de organisatie van deze dag. Hoe de dag verlopen is en wie er waren, is te lezen op de ViP site.

In verkiezingstijd naar de gemeenteraadsverkiezingen hebben ViP bestuursleden ondersteuning geboden aan vrouwen die klaar stonden om de gemeenteraad in te gaan. Na voor velen de teleurstellende uitslag hebben de bestuursleden opnieuw hun best gedaan mensen bij te staan om de gekregen klappen te verwerken. In het kader van de Europese verkiezingen is Ellen actief geweest. Ook hierover is te lezen op de website.

Het bestuur heeft afgesproken zich de komende periode te richten op drie items. Een debat rondom de WMO participatie wet, een bijeenkomst met Keklik Yucel naar aanleiding van het wetsvoorstel gelijke beloning, en het ViP festival op 8 november 2014. Het onderwerp van dit festival zal zijn Mantelzorg.

Uiteraard horen we graag van leden, vrouwen en mannen als er zaken zijn waar wij ons mee bezig kunnen houden en waar onze inmenging is gewenst.

Sita Mik-Boeren
Voorzitter ViP Vrouwen in de PvdA