17 augustus 2016

Je bent vrouw en je wilt wat

UTRECHT – Vrouwen uit de provincie Utrecht zijn van harte uitgenodigd voor het evenement ‘Je bent vrouw en je wilt wat’ op 24 augustus van 20.00 tot 23.00 uur in Bar Beton op het Centraal station in Utrecht.

Hier organiseert PvdA Utrecht samen met Vrouwen in de PvdA (ViP) een avond voor vrouwen die iets of juist niets met politiek hebben. Zij hoeven geen lid te zijn van de PvdA. De avond is gratis toegankelijk en biedt een divers programma met als thema ‘Vrouwen en Politiek’.

Speeddaten
Zo is er een introductieworkshop Beeldvorming en kunnen de deelnemers vragen stellen aan vrouwen die ervaring hebben in de politiek tijdens het panelgesprek. Daarnaast kunnen zij ook nog speeddaten met bijvoorbeeld Tweede Kamerlid Loes Ypma, wethouder Fleur Imming uit Amersfoort, Attiya Gamri van ViP of de Utrechtse raadsleden Bouchra Dibi en Marleen Haage.

Al jaren tonen onderzoeken aan dat het aantal vrouwen in de politiek afneemt. Van de 150 Tweede Kamerszetels worden er momenteel 58 door vrouwen bezet en nog geen derde, 28%, van de gemeenteraadsleden is vrouw.

Vrouwen inspireren
Daar is volgens de organisatoren van het evenement te weinig aandacht voor. Met de avond hopen zij vrouwen te inspireren om eens na te denken of politiek iets voor hen is. Zeker nu de verkiezingen voor de Tweede Kamer en de gemeenteraden weer in zicht komen.

Aanmelden voor het evenement is gewenst in verband met het aantal beschikbare plaatsen en de hapjes en drankjes. Dit kan via de Facebookpagina van PvdA Utrecht onder het kopje evenementen ( https://www.facebook.com/events/645579975596387/ ).

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carin van den Berg, 06-16254485.