Vice-Voorzitter

Tirza Houben

Over Tirza Houben

Nu alweer 12 jaar actief in de politieke-arena, moet ik helaas constateren dat de verharding van onze samenleving zich gestaag voortzet, de politiek populistischer is dan ooit en dat nog steeds te weinig vrouwen in het centrum van de (politieke)macht zitten.

Mannen en vrouwen zijn in ons kikkerlandje gelijk. Toch rust de zware taak om zorg, het huishouden en een carrière te combineren vaak op de schouders van vrouwen waardoor ze in het huidige klimaat nog steeds niet door dat zogeheten ‘glazen plafond’ heen komen. Daarbij maken mannen er geen halszaak van om vrouwen dezelfde kansen te bieden als mannen. Vrouwen hebben hierdoor simpelweg minder kansen om carrière te maken. Zowel in het bedrijfsleven maar zeker ook in de politiek. Daarom is het van de grootste urgentie dat onze samenleving de fantastische kwaliteiten en eigenschappen van vrouwen eindelijk eens gaat omarmen en onze positie in alle lagen van de samenleving als een vanzelfsprekendheid gaat zien. Want zolang vrouwen niet in de positie zitten om op alle niveaus mee te beslissen, zijn het de mannen die over ons vrouwen blijven beslissen.

Bevlogen, gepassioneerd en met een vleugje Antilliaans temperament, wil ik daarom een actieve bijdrage gaan leveren aan de profilering en positionering van (De Rooie) Vrouwen in Nederland.