Programma Rooie Vrouwen Festival bekend

19 mei 2023

Op zaterdag 10 juni vindt het Rooie Vrouwen Festival plaats in het karakteristieke Deventer en richt zich op sociale veiligheid en gendergelijkheid met een introductie van Hedy d’Ancona; een interview met Mariëtte Hamer over haar werk als regeringscommissaris grensoverschrijdend gedrag; Vera Tax spreekt over gendergelijkheid in de EU en onze jonge politicus Eylem Koseoglu spreekt in een panel over sociale veiligheid in de politiek.

Wil je ook naar het Rooie Vrouwen Festival? Meld je dan hier aan.
Voel je vrij om ook niet-leden uit te nodigen.

12.30 Inloop.
13.00 Bloemlezing Hedy d’Ancona over: Waarom is feminisme anno 2023 nog nodig? Het verleden, heden en de toekomst van de Rooie Vrouwen.

Introductie huidige Rooie Vrouwen bestuur aan het slot.

13.30 Europarlementariër Vera Tax geeft een presentatie over gendergelijkheid in Europa. Thema’s zoals de loonkloof en het abortusrecht.
14.00 Optreden: Johanneke ter Stege.
14.15 Pauze.
14.30 Mariëtte Hamer houdt een keynote over haar rol en werkzaamheden als regeringscommissaris grensoverschrijdend gedrag. Vragen uit de zaal interactief.
15.00 Gesprek over veiligheid in de politiek. Stereotyperingen rondom vrouwen. Wat is de huidige politieke klimaat voor een vrouw? Wat wordt als normaal beschouwd? En wat zijn de hobbels die je moet overwinnen?
15.30 Rooie Vrouwen van de lokale afdeling Oude IJsselstreek vertellen over hun geboekte successen.
16.00 – 18.00 Om onze samenkomst te vieren, sluiten we af met een borrel.

Meld je hier aan voor het Rooie Vrouwen Festival

Naam(Vereist)
Ben je lid van de Rooie Vrouwen
Neem je een gast mee?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.