11 november 2017

Nieuw bestuur Rooie Vrouwen samengesteld

Een nieuw bestuur van de Rooie Vrouwen heeft zitting genomen en is gelukkig divers in zowel regionale spreiding en culturele achtergrond, als in leeftijd en in persoonlijke overtuigingen. De een kent de kunst van het verbinden van hoofd, hart en mensen, voor de ander is de enige reden dat ze nog niet militant feminist is, de huidige Nederlandse wapenwetgeving. De een spreekt prachtig Nederlands, de ander ook Duits, Frans, Italiaans, Fries, een beetje Zweeds, maar heeft Latijn toch het liefst. De een melkt koeien, de ander kolft. We hebben een “empowerment”-expert, maar ook een grappenmaker. De een is een vrouw, de ander vindt gender zwaar overschat. De een is krachtpatser, de rest ook.

Hieronder kun je van ieder lid een persoonlijke introductie lezen. We willen door middel van deze voorstelronde de leden van het bestuur van het Rooie Vrouwen netwerk bekend maken, bij wie je vragen, opmerkingen, klachten en ideeën kunt melden. We willen directer betrokken zijn bij onze leden, jullie laten weten dat wij jullie persoonlijke vertegenwoordiging zijn en dat jullie ons hierop dan ook kunnen aanspreken.

We stellen ons de komende tijd ten doel een meer expliciete invloed uit te oefenen binnen de PvdA. De partij is sinds de parlementsverkiezingen flink in beweging, waardoor nieuwe kansen zijn ontstaan ons geluid hoorbaar te maken. Ons sociaal-democratisch feminisme is intersectioneel. Wij denken dus aan het opruimen van patriarchale onrechtvaardigheden bij alle sociale en culturele achtergronden die ons land rijk is.

Lees onder Wie is Wie verder over de individuele bestuursleden.